kr 600,00 igjen til gratis frakt

Vilkår

Følgende kjøpsvilkår gjelder ved forbrukerkjøp. Ved bedriftskjøp gjelder kjøpsloven.

Gjelder for Einersen Gull AS. Adresse: Langbryggen 1, 4841 Arendal. E-post: [email protected]. Telefon: 37 02 29 00 eller 406 75 965.
Organisasjonsnummer: NO 967 660 671 MVA.

Informasjon og priser

Alle priser er i norske kroner (NOK) inkl mva. Vi tar forbehold om utsolgte varer og skrivefeil i alle beskrivelser og priser. Priser kan bli endret med tanke på valuta-kurser eller andre forhold. Tilbud gjelder til de taes bort fra nettbutikken.

Levering / Fraktkostnader

Rask levering er et av våre kjennemerker. Om ikke annet er annonsert sender vi ut varene første virkedag. Dette forutsetter at betaling er utført og at bestillingen utføres
senest 2 timer før siste postavhenting.

Vi sender i utgangspunktet alle varer med Posten/ Bring. For ordre under kr 600, har vi porto på 59.- med sporing til postkasse hvor du er ansvarlig om pakken forsvinner på vei til deg.
Handel over kr 600,- gir fri frakt. Vi sender ikke utenlands.

Eventuelt manko eller skade tas opp med transportøren. Det vil si at du må sjekke pakken for skader FØR du går fra Posten.

De fleste pakkealternativer leveres innen 1 – 4 dager.
Vi anbefaler å bestille varer som er på lager for å sikre rask levering.

Vi prøver alltid å ha dette så oppdatert som mulig.

Faktura

Faktura er tilgjengelig via “Din konto” i nettbutikken, og du kan få fakturakopi tilsendt om du kontakter oss på mail.

Betaling

Vi tilbyr flere følgende betalingsløsninger på nett: Kortbetaling via Bambora, Vipps, faktura- og delbetaling via Bambora/ Collector Bank.
Ved betaling med kort trekkes beløpet ved bestilling.
Du kan også betale hos oss i vår fysiske butikk, dersom du kommer og henter varene selv.

Feil adresse eller uavhentet pakke

Skriver du feil adresse eller utelater opplysninger som gjør at posten ikke klarer å levere din pakke, eller at du ikke henter din pakke slik at den går i retur, blir du pålagt et frakt og ekspedisjonsgebyr på kr 250,- Det er din plikt som kunde å sjekke og forsikre deg at du har registrert korrekte opplysninger.

Produktgaranti / reklamasjon.

Vi gjør vårt beste for at produktspesifikasjonene på siden vår skal stemme med produktet. Men av og til skjer det forandringer fra produsenten, eller menneskelige feil hos oss. Dersom du mottar et produkt som er feil eller defekt, har du selvfølgelig full returrett så lenge det ikke skyldes skade under transport eller feil bruk.

Returer skal IKKE sendes i oppkrav til oss. Returer som sendes i oppkrav vil ikke bli hentet ut med mindre annet er avtalt. Retten til reklamasjon følger kjøpslovens frister.
Det vil si 2 års reklamasjonsrett på produksjonsfeil. Dette dekker ikke vanlig slitasje eller skader som du selv påfører varen.

Ønsker du å reklamere på en vare, skal den sendes til Einersen Gull AS.
Ikke send varer i retur uten å ta kontakt med oss først.
Vi fraskriver oss ansvar for feilkonsekvens. Om defekt på en vare fra Einersen gull AS fører til skader på andre produkter eller gjenstander, vil vi kun erstatte det defekte produktet.

Korrekt bruk

Brukeren er selv ansvarlig for bruken av varer kjøpt hos Einersen gull AS og plikter selv å innhente de nødvendige opplysninger og tilegne seg de nødvendige kunnskaper for trygg og riktig bruk av produktene.

Angrerett / returrett

Ved heving av kjøp henviser vi til angrerettloven. Vi skal ha beskjed om heving av kjøpet innen 14 dager etter du har mottatt ordren. Link til angrerettskjema finner du i ordrebekreftelsesmailen.

For full tilbakebetaling av varen må den leveres tilbake utbrukt, inkludert alt innhold, samt original emballasje.
Dersom produktet leveres tilbake mangelfullt eller skadet, vil det bli trukket et beløp i forhold til det verditapet skaden eller manglene utgjør.
Kjøper er ansvarlig for returfrakten og ansvarlig for selve transporten.

Det er ikke angrerett på varer som er gravert. Angreretten gjelder heller ikke ved kjøp av varer som er spesiallaget til deg. Dette gjelder likevel bare dersom leveringen av tjenesten har startet med
forbrukerens uttrykkelige forhåndssamtykke og forbrukeren har erkjent at angreretten vil gå tapt når avtalen er oppfylt.

Produktet kan selvsagt ikke brukes hvis man ønsker å angre kjøpet.

Du som kjøper er ansvarlig for trygg retur til oss.
Pakk produktet på samme måte du fikk det tilsendt fra oss. Send alltid produktet i original eske/emballasje, aldri løst når du sender. Ved bruk at angreretten skal bokser/esker, sertifikater og lignende sendes tilbake med varen.

Vi anbefaler å sende returen med sporing, slik at du har kvittering for at pakken er sendt. Dette muligjør å spore opp pakken dersom noe skulle skje med sendingen ved returen. Dersom
beskadigelse eller forringelse oppstår og dette skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg og innpakking fra forbrukerens side, er forbruker ansvarlig for skaden/tapet.

Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 400 600.

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.

Forbehold

Kundeklubbens rabatter gjelder ordinære varer,og gjelder ikke varer som er på salg. Vi tar også forbehold om at salgsvarer kan være utsolgt.
Varer som er gravert kan ikke sendes i retur.
Einersen Gull kan kansellere et kjøp/salg ved eventuelle feil på nettsiden, ved f.eks, pris, varer som er utgått eller gal produktinfo.

 

Pin It on Pinterest